B-force gaat van start

woensdag, 25 juli 2012

Deze zomer start BVN met het uitzetten van achterbanraadplegingen via internet. Stap voor stap gaan we ervoor zorgen dat alle acties die BVN neemt gebaseerd zijn op raadplegingen, dus op de ervaringen van iedereen die met borstkanker te maken heeft en erfelijk belasten.

Raadplegingen

Raadplegingen zijn vragen als: wat versta je onder goede borstkankerzorg? Wie heeft er last van bepaalde bijwerkingen? Welke behandeling wordt niet vergoed? Om deze raadplegingen succesvol te laten verlopen zijn 3 dingen nodig: 1) ict-ondersteuning om vragen snel en makkelijk uit te kunnen zetten en de respons te verwerken; 2) crowdsourcing, dat wil zeggen via internet de doelgroep uitnodigen mee te doen. Meedoen betekent je ervaring inzetten door de vragen te beantwoorden; 3) een nieuwe werkwijze van het team: geen actie zonder raadpleging. Het gaat dus om de vaardigheid de juiste vragen te stellen en met de respons aan de slag te gaan.

Communicatiecampagne

De communicatiecampagne draagt de naam B-force. Deze naam is in 2010 voorgesteld als nieuwe naam voor BVN. Op basis van een uitgebreide ledenraadpleging is destijds besloten de oude naam (BVN) te handhaven. We kunnen de toen ontwikkelde naam B-force nu inzetten voor het project EBI. De B staat voor ons logo, voor borstkanker en voor betrokkenheid. Force staat voor de bundeling van krachten. Je ervaring is waardevol en kan direct bijdragen aan betere borstkankerzorg. Zet je ervaring in en doe mee met B-force; dat is de oproep die BVN de wereld in gaat sturen.